MOTHERLAND

At Jamie Program we use an approach for the long-term acquisition of English and other foreign languages.  We offer both full immersion and partial immersion classes for children, adults, and those with special needs.  Games using greetings, numbers, and counting from 5 to 22 different countries will be integrated into each lesson for students’ quick comprehension.

In Education Studies, especially in reeducation, it is necessary to observe when a child does not understand.  Many times we encounter students who have only memorized information, never fully understanding what that information means.  We have spent time exploring this, asking the question, “Why?” and have determined that this typically occurs when an important stage in the learning process has been quickly skipped over.  Our main goal is to help students grow and improve in the target language, at their own pace.  We believe the best method for doing that is to create a friendly and welcoming environment where we can observe each child individually, and little by little, determine their specific abilities.

Nowadays it is often said that children hate to review.  Many children go to school, and then to cram school, they study, and participate in extracurricular activities, and then they have chores at home.  With such a busy schedule, they often get tired of the nitty-gritties of school and become impatient and bored.  It is not just children; adults also often have the bored feeling of “I know” or “I already understand this” when forced to learn something new.  There are many things students may already know when studying foreign languages, but when done properly, learning can be interesting and reassuring.  Yes it is sometimes a review, but it can still be fun!

At Jamie International we have trained in various techniques of brain stimulation, which helps to determine how each student processes information.  In this way, students will taste the joy of success when going step by step beyond their previous level, and avoid falling into the feelings of, “I don’t understand,” or “this is boring,” often seen in other group learning atmospheres.

Our methods will help to further develop an in-depth understanding of the abstract concepts in foreign languages.  Students will learn the tools necessary to more fully comprehend aspects of the foreign language that they were previously unable to understand.

We strongly believe that it would be much more beneficial for both children and education studies; if schools, classes, and families all joined together in a combined effort to help our children improve their foreign language skills.  Under the watchful eye of many, let’s nurture and watch our children grow!

ジェイミープログラムは、多言語で教育・療育を行うための長期計画であり、単なる外国語の語学学習ではありません。クラスはイマージョン教育で、英語やその他の外国語を使用するため、もちろん外国語の習得にもつながります。( 例えば、あいさつや数の数え方・遊び等は5カ国から22カ国の言語を使います。)

しかし、一番の目的は、子どもたちがひとつひとつの成長の段階を飛び越すことなく本人のペースで積み上げていく手助けをすることです。

ここ数年、教育の現場で「あれ?」と思うことがしばしばあります。それは、急ぎすぎて大切な段階を飛び越してしまっているお子さんに出会った時です。

教育、特に療育に必要なことは「観察」だと思います。大人たちは子どもたちに「教えている」という意識よりも、ひとりひとりをよく観察し見極めて、その子がひとりでできることを少しずつ与えていく環境づくりが大切であると考えます。

現代の子どもたちは「復習嫌い」といわれています。特に家庭や塾や習い事で「予習」をすることの多い今の子どもたちは、肝心な学校の授業をつまらないと感じ、授業を聞けない子が出てしまうという話も度々聞かされます。昔から存在していた、「わからないからついていけない」という子どもたちに対し「わかっているからつまらない・聞きたくない」と感じている子どもたちが教室の中に最近増えてきているように見受けます。確かに子どもたちだけでなく、大人にとってもすでに「知っている」「わかっている」ことを学ぶのは、時に退屈でもあります。しかしすでに「そんなこと知っている」「わかっている・できる」ことも外国語で学ぶと新鮮味があって面白く、再確認・復習が楽しくできます。考え方の思考回路も脳の色々な引き出しを使って学んでいくため大変良い刺激となります。ジェイミープログラムでは、その先の段階を意識して一歩々々進んでいくので、できた!という喜びをたくさん味わうことができます。グループ学習に陥りがちな「わからない」VS「つまらない」も回避することができます。そして今まで分かっているようで分かっていなかった部分が外国語というツールを用いて再確認でき、より理解を深めます。時にわかっていなかった部分を補ってもくれます。

より良い相乗効果のために、興味のあること、いま学校や他のクラスで習っていることをリンクさせていくことも大切です。そのためには、ご家族の方との意見交換も大変重要であると考えます。たくさんの目で大切なお子様を見守り育てていきましょう。

 

Image | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s